April 8, 2008

哈哈

这几天不知道为什么
只想一直写写写

突然想起自己很怕黑
到现在还是很怕很怕

曾经有段时间
每到晚上
天一暗
心里就很不安
在房里还试过抱着圣经睡觉

有没有试过一看见有阳光
就有一种松一口气的感觉
我有
黑暗,真的很可怕

I met someone here who always seem to live in the dark.
Her heart looks fine on the surface, but her wounds run deep and in her heart they stay.
She is always protected and loved by everyone around her. It's just that somehow, these don't really get past her pain and erase the darkness in her.
Sometimes I envy her, sometimes I am jealous of her and sometimes I feel that I am just plain sick of her whines and complaints.
But when I thought of the dark nights she had, I know I am lucky and I will not trade places with her forever. And I really do feel sorry for her.

她其实让我想起
曾经拥有的一个朋友


是曾经
因为我们实在是两个世界的人

我的无知和一些自私
已让另一个她抹去了我在她世界的存在
我必须承认我也有同感

哈哈哈哈
我真的没有没有自己想象中的看得开
对于她,我很矛盾
气已经消了
只是伤害还在
下午超不爽的时候打的一堆文字
多多少少也是有冲着另一个她而来的话
不知道有没有让她看见了

其实
这样把对方当成陌路也好吧
她看见我
我看见她
还是会想起彼此给对方的伤害

我们之间
已经演变成不论对方说什么做什么
都有极大可能被误解的地步

严格说来
我依然讨厌她的处事态度
但我不讨厌她

对她的矛盾下
其实依然希望她现在比以前快乐。

哈哈哈
哈哈哈哈哈哈
我到底想干嘛
我今晚真的是有点问题了。

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...